loading...
آموزش و نگه داری مرغ عشق
حاج محمدامین بازدید : 23 شنبه 22 مهر 1391 نظرات (0)
 برای ورود به انجمن کلیک کنید.
 به راحتی در انجمن عضو شوید و سوالات  خود را مطرح کنید.



سوال ارسالی از سارا
:

1-ببخشید یه سوال دیگه چرا ماده نمیزاره نر بره تو لونه؟وکی اجازه میده نرم بره تو لونه


2-اما بال زدنشون:نر رو نشیمنگاهش به حدی بال میزنه که از جاش بلند میشه قشنگ میچرخه تو قفس اما ماده سینهشو میچسبونه به نشیمنگاه و بال میزنه !الانم ماده تو لونه است ونر بیرون داره میخونه!هوا اینجا سرد فکر نکنم از گرمی هوا باشه
.

جواب های من:
 
 1-این طبیعی هست که ماده اجازه ورود نر به لونه رو ندهد،به نظر من اگه نر داخل لونه نره خیلی بهتره؛(آخه پرنده های خودم نره داخل لونه می رفت و تخم ها رو کثیف می کرد.)اما بعد بیرون اومدن جوجه ها یا زود امکانش هست که ماده اجازه ورود نر رو بده.

2-می تونید یه حموم ازشون بکنید و بعد حموم حدود سی دقیقه جلوی آفتاب قرارشون بدید اما اون موقع لونه رو دربیارید تا ماده داخل لونه نره،بعد نتیجه رو بفرستید.

حاج محمدامین بازدید : 27 سه شنبه 18 مهر 1391 نظرات (5)
سوالات ارسالی از سارا:
س ممنون که جواب دادین دیگه حسابی خسته شده بودم که بردم لونه رو گذاشتم تو قفسشون اول میترسیدن اما یکم بعد ماده رفت و بعد از یه باز رسی حسابی رفت تو لونه و از دیروزبعضی وقتا میره تو لونه وسرش رو میاره بیرون و نرم میتونه یکم سرو کله ماده رو بخوارونه خلاصه خیلی خوشحالم!
اما سه تا سوال
1.دلیل پر زدن مرغ عشقا چیه؟هم نرم بال میزنه هم مادم!
2.مرغ عشقام همه چی میخورن الا سیب؟چیکار کنم بخورن؟
3.تو یه سایت خوندم ماده بیشتر از 2 دقیقه بمونه تو لونه یعنی میخواد تخم بذاره ماده من هنوز جفت نشده اما بیشتر از 4 دقیقه هم میمونه تو لونه!و اونجا اواز میخونه!دلیلش چیه؟
ببخششیدسوالام زیاد شد


  جواب من:
  یعنی شما تاچند روز پیش برای مرغ عشق هاتون لونه قرار نداده بودید؟اگه که اینطوره نباید انتظار داشتید مرغ عشق هاتون زود جفت بشن،حتی امکان داشت که جفت نشن،چون لونه یکی از اصلی ترین محرک ها برای جفت گیری و مخصوصا برای جوجه گیری هست.
  رفتن مرغ ماده به لونه هم نشانه خوبی هست و امیدوار کننده برای تخم گذاری
  و این حرکات نشانه خیلی خوبی هستند؛که نشون دهنده این هستند که مرغ عشق هاتون جفت هستند یا در یکی از مراحل پایان جفت گیری هستند و به زودی زود جفت میشوند.

  و اما پاسخ سوالاتتون:
  1-می تونه دلایل مختلفی داشته باشه،اونم به در شرایط مختلف.اما اگه توی حالت عادی هستند و بال می زنند(گاهی اوقات همراه تند تند نفس کشیدن و بازوبسته کردن دهان هم هست)به دلیل گرما هوا است،لطفا اطلاعات دقیق تری بدید.تا بتونم کمکتون کنم.
 
  2-این که مرغ عشق های شما انواع سبزیجات و میوه جات رو می خورند،خیلی خوبه(جالبه بدونید که مرغ عشق های من فقط سبزی می خورند)این رو هم بدونید که پرنده هاتون حق انتخاب هم دارند،مثلا بعضی از آدم ها فلان غذا رو دوست ندارند اینا هم همین جوری اند اما برای عادت اونا یه پیشنهاد ارائه میدم،که امیدوارم عملی بشه:
  الف)می تونید مقدار کمی سیب رو رنده کرده و همراه غذای مورد علاقه پرنده هاتون(مثلا هویج)بهشون بدید،که در این صورت امکانش هست که کم کم به سیب علاقه پیدا کنند.(هر دفعه مقدار سیب رو بیش تر کنید و مقدار اون غذایی که همراه سیب بهشون رو کمتر کنید.
  مرغ عشق های شما انواع ویتامین ها رو از انواع سبزیجات و میوه ها به دست می آورند؛پس نخوردن سیب نباید براشون مهم باشه.البته اگه عادت که سیب هم بخوذند خیلی خوبه.
 
  3-این درسته؛اما باید در نظر داشت که تمام شرایط لازم رو برای تخم گذاری آماده کرده اید.که تو صیه می کنم به این آدرس مراجعه کنید:تکثر و تولیدمثل مرغ عشق
؛(مرغ عشق های خودم حدو سه یا چهار هفته توی لونه رفت و آمد داشتند تا اینکه تخم گذاشتند.)
 این خیلی امیدوار کننده است که توی لونه رفت و آمد داشته باشه؛یادتون نره که اگه مرغ عشق هاتون تخم گذاشتند،ما رو خبردار کنید.
   امیدوارم جواب سوالاتتون رو گرفته باشید،منتظر سوالات بعدی شما و دیگر بازدیدکنندگان هستم.
حاج محمدامین بازدید : 35 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (1)
   سلام،امروز اومدم تا هفدهین قسمت از سری من و مرغ عشق هام رو براتون بنویسم:
  اول از همه بگم که جوجه ها دوتا شدند.
  و اما ماجرای دزدی پرنده هام:
  حدود دو روزی بود که مرغ عشق هام با هم دعوا می کردند،من هم خیلی از دستشون عصبانی بودم؛چون می ترسیدم به خودشون صدمه بزنند و جوجه ها هم آسیب ببینند.
  خلاصه همین که دعواشون شروع می شد سروصدا به پا می کردند و جیغ و فریاد می کشیدند و من هم ناچار وبا عجله می رفتم جداشون می کردم،برای من خیلی عجیب بود که یک دفعه این جوری بشن.
  دیروز که از مدرسه برمیگشتم یکی از دوستانم رو دیدم (که اونم مرغ عشق داره اما هرکاری از دستش براومد انجام داد اما مرغ عشق هاش تخم نگذاشتند )و درباره مرغ عشق هام پرسید و سوالاتی درباره عوض کردنشون با جفت خودش پرسید.منم گفتم که جوجه دارند و اطلاعاتی بهشون دادم.
  همین که شب شد ،نشستم پای سریال دونگ یی،یکی-دو دقیقه به پایان فیلم نمونده بود که سروصدای مرغ عشق هام بلند شد و من که می ترسیدم که مرغ عشق هام با دعوا کردنشون به جوجه ها هم آسیب بزنند،سریع رفتم توی حیاط و فکر می کنید چی دیدم؟
 دیدم که قفس سرجاش نیست و یه پسر از رو دیوار پرید توی کوچه،من که دستپاچه شده بودم فریاد زدم :«دزد بردشون»و سریع رفتم توی کوچه،یه پسر که قفس توی دستش بود و یه پسر دیگه که سوار دو چرخه بود درحال فرار بودند،من که نمی دونستم چی کار دارم می کنم،چند لحظه تماشاشون کردم که درحال فرار بودند و مدام پشت سرشون رو نگاه می کردند،تو همین چند لحظه که اونا دورتر شده بودند منم شروع به دویدن کردم و دنبالشون کردم؛وقتی سر کوچه رسیدند به سمت راست پیچیدند و وقتی من سر کوچه رسیدم و کمی اونورتر به یه سه راهی رسیدم:راهی که جلوی من بود که خیابون اصلی بود و من اونا رو ندیدم،دو طرف من هم دو تا کوچه بود که داخل هردو تاریک بود من سریع سرم رو از این کوچه به اون کوچه برمی گردوندم تا ببینمشون،خوشبختانه یک لحظه سایه پسر پیاده و قفس رو دیدم که زیر نور افتادند و دوباره شروع کردم به دویدن دنبالشون و وقتی که به انتهای اون کوچه رسیدم قفس رو زمین گذاشته بودند و فرار کردند.
  منم قفس رو برداشتم و داخل قفس رو یه نگاهی انداختم و همه چی سر جاش بود،برگشتم خونه و وقتی به دم در رسیدم خانواده ام بیرون اومده بودند و دنبال من می گشتند.ماجرا رو توضیح دادم و رفتیم داخل و ناچار شدم مرغ عشق هام رو به حموم دوباره انتقال بدم.
  خلاصه این رو بگم که اگر مرغ عشق هام به دلیل اون دعوا کردنشون سروصدا نمی کردند،الآن مرغ عشق هام رو از دست داده بودم و بدونید که هرکاری حکمتی داره.
  
  و این رو هم بگم که دزد ها میشناسم و وقتش که برسه و می دونم خیلی زود هم می رسه اسامی شون رو توی وبلاگ قرار می دم،تا بدونند که نباید با دم شیر بازی کرد و این رو هم بگم که یه قسمت ماجرا رو ننوشتم که مربوط به یکی از دزد هاست اما وقتی که اسمشون رو قرار دادم اون ماجرا رو هم اضافه می کنم.و هدف اونا از این کار روهم میدونم که مشروح خبر رو توی پست رسوایی دزدها قرار میدم.
   به این دلیل الآن اسامی اونا رو نمی نویسم که یه بار دیگه ببینموشون و همه چی رو بهشون بگم و این رو هم میگم که ماجرای دزدی و اسامیشون رو توی وبلاگ قرار دادم.
 
حاج محمدامین بازدید : 23 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
   سلامی گرم خدمت دوستان و خوانندگان و بینندگان وبلاگ.
  بالاخره تونستم اولین جوجه رو بعد از حدود دو سال ببینم،دیشب وقتی داشتم مسواک می زدم کنار قفس بودم که از صدای من مرغ عشق نر که روی تخم ها بود از لونه بیرون اومد که ببینه چه خبره و همین جابه جایی اون باعث شد که اولین جوجه  به صدا دربیاید،یه جیک جیک اونقدر ضعیف هم نبود از لونه بیرون اومد وقتی داخل لونه رو دیدم ،مرغ عشق ماده داشت جوجه رو می برد زیر خودش و اون هم داشت جیک جیکش رو تموم می کرد؛خلاصه این که حالا مرغ عشق هام به یه خانواده 3نفره تبدیل شدند.

  ببینم سرنوشت پنج تا تخم دیگه چی میشه...
حاج محمدامین بازدید : 21 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (12)
سوال ارسالی از سارا:
من دو ماه درتا مرغ عشق خریدم و تو یه قفس بزرگ نگهشون میدارم تغذیه اونهام عالی است همه چیو میخورن خیلییم شاد سرحالن اما....
ماده همش نر رو میزنه بعد دو ماه حتی سرو کله هم رو هم نمیخوارونن نرم مست مست همش اواز میخونه و میرقصه اما مام تا صداشو میشنوه میزنه نر رو
حالا چیکار کنم ؟یعنی صبر کنم جفت میشن ؟

  جواب من:
    بله شما باید فعلا صبر کنید زمان لازم برای جفت گیری طبق اطلاعات اینترنت حدود3ماه هست؛(این درحالیه که دوتا از پرنده های قبلیم توی 1ماه کمتر جفت شدن  اما  قبل از این که توی یه فقس باشن توی دو فقس مجزا کنار هم بودند)،این کار ماده نشون دهنده آماده نبودن اون برای جفت گیری هست و آواز خوندن پرنده نر هم نشون دهنده آمادگی اون برای جفت گیری هست،اما امکانش هم هست که این دوتا پرنده با هم جفت نشن که در این صورت باید یکی از پرنده هاتون رو عوض کنید.
  بهتر بود همون اول یک جفت آماده می خریدید،که در اون صورت یک مرحله جلو می افتادید.و حالا حتی امکان داشت صاحب جوجه شده بودید.
  امیدوارم تونسته باشم که کمکتون کنم؛اگه سوال دیگه ای باشه در خدمتم.

    جالبه بدونید تعداد تخم مرغ عشق ها شش تا هست!!!این برای اولین باره که مرغ عشق هام 6تخم میگذارند.
حاج محمدامین بازدید : 19 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (1)
  



میلاد فرخنده و پر نور و سرور کریمه اهل بیت خانوم فاطمه معصومه (ع) و روز دختر و همچنین آغاز دهه کرامت را به حضور امام زمان (عج) و همچنین آقا امام رضا و تمامی دوستداران و پیروان راستین آن بزرگوار تبریک و تهنیت عرض مینمایم
.








 سلام،عصر آخرین سه شنبه تابستونی تون بخیر!!!!!!!!
   دیروز عصر مرغ عشق هام سومین تخمشون رو گذاشتند و چهارمی هم تو راهه.
  خدا کنه این دفعه دیگه تخم ها جوجه بشن،آخه این سومین تخم گذاری شون توی کمتر از 2ماه و نیم هست اما فعلا صاحب جوجه نشدند....
    به امید دیدن جوجه ها باید همچنان منتظر بمونم....
      
حاج محمدامین بازدید : 23 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)
  آخرین دوشنبه تابستونی تون بخیر.سلااااااااااااااااااااااااااااام!!!!
  پریروز مرغ عشق هام دومین تخمشون رو گذاشتن و امروز طبق برنامه پیش بینی شده نوبت سومین تخم هست.
  اما دیروز بازم بخیر گذشت؛دیروز مجبور شدم مرغ عشق هام رو مثل دوره قبل برای حدود 30 دقیقه از روی دیوار پایین بیارم آخه می خواستن پشت بوم رو ایزوگام کنند که اگه مرغ عشق هام رو جابه جا نمی کردم،سوخاری می شدند با دوتا نیم رو.
  خلاصه اونا رو پایین آوردم و گوشه ای توی سایه گذاشتم؛بازم داداشم،همین که سه سالشه رفت و ظرف آب مرغ عشق ها رو برداشت و من ازش گرفتم و سرجاش گذاشتم ،اما نمی دونم کِی دوباره رفته بود سراغشون،آبی رو که داخل ظرف آب پرنده هام بود ریخته بود رو پشت بوم لونه و خوشبختانه مادرم به موقع به داد پرنده هام رسیده بود ،و خوشبختانه تر از اون آب توی لونه نرفته بود و اون موقع بود که آه راحتی کشیدم،وقتی که سقف لونه رو خشک کردم دیگه کار ایزوگام تمام شده بود و من مرغ عشق هام رو سرجاشون گذاشتم.
  میگم ها این مرغ عشق ها مثل سریال خداحافظ بچه قرار نیست بچه دار بشن،البته فعلا...خیلی اتفاق ها براشون پیش اومده که اگه این سریال من و مرغ عشق هام رو دنبال کرده باشید حتما تعجب می کنید.
حاج محمدامین بازدید : 21 جمعه 24 شهریور 1391 نظرات (0)

 سیزدهمین قسمت از سریال ««من و مرغ عشق هام»»:
  باور نکردنیه اما مرغ عشق هام دوباره تخم گذاشتند،دیروز ظهر،منتظر تخم گذاری شون بودم اما نه اینقدر سریع.
 حدود یه هفته و نیمی هست که تخم های قبلی رو شکستم،چون خراب بودن حالا دوباره تخم گذاشتند.
  فعلا تعدادشون یه دونه هست،فک کنم پنج تخمی بشن.چون می دونید که استاندارد و تعداد معمول هر دوره 5 تخم هست.
  نمی خوام مثل دو دوره پیش تخم هاشون خراب بشه،یعنی امیدوارم؛من که تمام تلاشم رو می کنم،باید منتظر باشم و ببینم چی میشه.
  از این که تخم گذاشتن هم خوشحالم و هم ناراحت؛خوشحال برای اینکه دارم نتیجه زحماتن رو میگیرم و ناراحت برای اینکه فصل درس و مدرسه تقریبا شروع شده و اگه هم جوجه ای در کار باشه توی دوران مدرسه از تخم بیرون میآد و من مجبورم وقت بیشتری رو صرف مراقبت و نگه داری از مرغ عشق هام کنم.البته کار مشکلی هم نیست.از پسش برمیآم.

 و نظرتون فراموش نشه ...

حاج محمدامین بازدید : 19 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (0)
  سلام دوستان؛من بعد از کمی کوتاهی توی وبلاگ نویسی برگشتم.
 
  مرغ عشق هام چطورن؟خ.بن،سلام می رسونن،بعد از اینکه تخم ها جوجه نشدند؛یه کم روحیم رو از دست دادم اما حالا برگشتم.
  مرغ عشق هام هنوز هم توی لونه رفت و آمد دارن  و فک کنم می خوان دوباره تخم بزارن اما آیا تا قبل از فصل سرما تخم می زارن؟

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 23
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 183
  • بازدید کلی : 12,947
  • کدهای اختصاصی